Intermedi della Pellegrina Firenze 1589 - An Itinerant Show in the Boboli Gardens
Intermedi della Pellegrina Firenze 1589 - An Itinerant Show in the Boboli Gardens
Mit Werken von:
Cristofano Malvezzi (1543-1599)
, Luca Marenzio (1553-1599)
, Giulio Caccini (1545-1618)
, Jacopo Peri (1561-1633)
, Emilio de' Cavalieri (1550-1602)
Mitwirkende:
Rossana Bertini, Elena Bertuzzi, Candida Guida, Mauro Borgioni, Coro Ricercare Ensemble, Modo Antiquo, Federico Maria Sardelli, Marco Angelilli
CD
CD (Compact Disc)
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6 Intermedi anlässlich der Hochzeitsfeierlichkeiten von Großherzog Ferdinand I mit Christina von Lorraine.
Musik von Malvezzi, Marenzio, Caccini, de' Bardi, Peri, de' Cavalieri
- Künstler: Marco Angelilli, Rossana Bertini, Elena Bertuzzi, Candida Guida, Mauro Borgioni, Coro Ricercare Ensemble, Modo Antiquo, Federico Maria Sardelli
- Label: Dynamic, DDD, 2019
- Bestellnummer: 9601420
- Erscheinungstermin: 24.1.2020
Weitere Ausgaben von Intermedi della Pellegrina Firenze 1589 - An Itinerant Show in the Boboli Gardens
In Florenz wurde am 2. Mai 1589 die Hochzeit des Großherzogs Ferdinando I. de’ Medici und Christine von Lothringen gefeiert, um die Pracht des Hauses der Medici eindrucksvoll zu demonstrieren. Hinter dieser offiziellen Veranstaltung stand ein ehrgeiziges Projekt, an dem ein unglaubliches Team der wichtigsten Dichter und Musiker der damaligen Zeit beteiligt war: Cristofano Malvezzi, Luca Marenzio, Giulio Caccini, Jacopo Peri, Emilio De’ Cavalieri und Graf Giovanni De’ Bardi, wurden mit der Komposition der Intermezzi für Girolamo Bargaglis Theaterstück »La Pellegrina« beauftragt. Die aufsehenerregende Vorstellung, die mit Hilfe einer komplexen Bühnenmaschinerie im Boboli-Garten des Palazzo Pitti aufgeführt wurde, war auf Anhieb ein so großer Erfolg, dass die Zwischenspiele in den folgenden Tagen in zwei weiteren Stücken aufgeführt wurden.
430 Jahre später inszenierte das Teatro del Maggio Musicale Fiorentino in Zusammenarbeit mit der Galleria Degli Uffi die erste moderne Inszenierung der »Intermedi della Pellegrina«. Der Barockspezialist Federico Maria Sardelli dirigiert sein Ensemble Modo Antiquo und wird vom Chorleiter Alberto Allegrezza mit dem Ensemble Coro Ricercare und der Compagnia Dramatodìa unterstützt.
Florence, May 2nd, 1589: in occasion of the wedding of the Grand Duke Ferdinando I and Christina of Lorraine an impressive celebration apparatus was put up to display the magnificence of the Medici household. Behind this official event lied an ambitiuos project which involved an incredible team of the most important poets and musicians of the time, such as Cristofano Malvezzi, Luca Marenzio, Giulio Caccini, Jacopo Peri, Emilio De’ Cavalieri as well as Count Giovanni De’ Bardi, who was engaged to compose the Intermedi for Girolamo Bargagli’s play La Pellegrina. Renaissance intermediums were sumptuous musical interludes inserted between the acts of a theatrical show on allegorical and moral themes with eclectic references to classical mythology. They are considered as the forerunners of musical opera. The spectacular show, which was performed using a complex stage machinery set up in Palazzo Pitti’s Boboli gardens , was an immediate success, so much that the intermediums were performed in the days to follow during another two plays. The Six intermediums in La Pellegrina provide for choral madrigals, double and triple choirs, solo accompanied numbers and instrumental pieces, inserted into the impressive and sumptuous staging by Bernando Buontalenti. 430 years later, Teatro del Maggio Musicale Fiorentino in collaboration with Galleria Degli Uffizi produces the first staging in modern times of the Intermedi della Pellegrina through an itinerant show in Palazzo Pitti’s Boboli Gardens. Stage director Valentino Villa’s approach was to “attempt at an ironic historical reconstruction, [where] imageries blur together, classical mythology is grafted onto contemporary iconography”. Conductor Federico Maria Sardelli leads Modo Antiquo and Chorus Master Alberto Allegrezza is at the head of Coro Ricercare Ensemble and Compagnia Dramatodìa.
430 Jahre später inszenierte das Teatro del Maggio Musicale Fiorentino in Zusammenarbeit mit der Galleria Degli Uffi die erste moderne Inszenierung der »Intermedi della Pellegrina«. Der Barockspezialist Federico Maria Sardelli dirigiert sein Ensemble Modo Antiquo und wird vom Chorleiter Alberto Allegrezza mit dem Ensemble Coro Ricercare und der Compagnia Dramatodìa unterstützt.
Product Information
Florence, May 2nd, 1589: in occasion of the wedding of the Grand Duke Ferdinando I and Christina of Lorraine an impressive celebration apparatus was put up to display the magnificence of the Medici household. Behind this official event lied an ambitiuos project which involved an incredible team of the most important poets and musicians of the time, such as Cristofano Malvezzi, Luca Marenzio, Giulio Caccini, Jacopo Peri, Emilio De’ Cavalieri as well as Count Giovanni De’ Bardi, who was engaged to compose the Intermedi for Girolamo Bargagli’s play La Pellegrina. Renaissance intermediums were sumptuous musical interludes inserted between the acts of a theatrical show on allegorical and moral themes with eclectic references to classical mythology. They are considered as the forerunners of musical opera. The spectacular show, which was performed using a complex stage machinery set up in Palazzo Pitti’s Boboli gardens , was an immediate success, so much that the intermediums were performed in the days to follow during another two plays. The Six intermediums in La Pellegrina provide for choral madrigals, double and triple choirs, solo accompanied numbers and instrumental pieces, inserted into the impressive and sumptuous staging by Bernando Buontalenti. 430 years later, Teatro del Maggio Musicale Fiorentino in collaboration with Galleria Degli Uffizi produces the first staging in modern times of the Intermedi della Pellegrina through an itinerant show in Palazzo Pitti’s Boboli Gardens. Stage director Valentino Villa’s approach was to “attempt at an ironic historical reconstruction, [where] imageries blur together, classical mythology is grafted onto contemporary iconography”. Conductor Federico Maria Sardelli leads Modo Antiquo and Chorus Master Alberto Allegrezza is at the head of Coro Ricercare Ensemble and Compagnia Dramatodìa.
- Tracklisting
- Mitwirkende
Disk 1 von 1 (CD)
- 1 Cristofano Malvezzi: Dalle più alte sfere
- 2 Cristofano Malvezzi: Noi che cantando
- 3 Cristofano Malvezzi: Sinfonia
- 4 Cristofano Malvezzi: Dolcissime sirene
- 5 Cristofano Malvezzi: A voi reali amanti
- 6 Cristofano Malvezzi: Coppia gentil
- 7 Luca Marenzio: Sinfonia
- 8 Luca Marenzio: Belle ne fe' natura
- 9 Luca Marenzio: Chi dal delfino aita
- 10 Luca Marenzio: Se nelle voci nostre
- 11 Luca Marenzio: O figlie di Piero
- 12 Luca Marenzio: Qui di carne si sfama
- 13 Luca Marenzio: O valoroso Dio
- 14 Luca Marenzio: O mille volte
- 15 Giulio Caccini: Io che dal ciel cader
- 16 Cristofano Malvezzi: Sinfonia
- 17 Cristofano Malvezzi: Or che le due grand'alme
- 18 Giovanni De Bardi: Miseri habitator del cieco Averno
- 19 Cristofano Malvezzi: Io che l'onde raffreno
- 20 Cristofano Malvezzi: E noi con questa bella diva
- 21 Cristofano Malvezzi: Sinfonia
- 22 Jacopo Peri: Dunque fra torbid' onde
- 23 Cristofano Malvezzi: Lieti solcando il mare
- 24 Cristofano Malvezzi: Dal vago e bel sereno
- 25 Cristofano Malvezzi: O qual risplende nube
- 26 Giovanni De Bardi: Godi turba mortal
- 27 Cristofano Malvezzi: O fortunato giorno
- 28 Giovanni De Bardi: O che nuovo miracolo