Marc Cohn: Listening Booth: 1970
Listening Booth: 1970
CD
CD (Compact Disc)
Herkömmliche CD, die mit allen CD-Playern und Computerlaufwerken, aber auch mit den meisten SACD- oder Multiplayern abspielbar ist.
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- Label: Politur, 2010
- Erscheinungstermin: 28.8.2010
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*** Digipack
Der charismatische US-Singer Songwriter erhielt 1991 den Grammy und feierte im selben Jahr seinen internationalen Durchbruch mit dem zeitlosen Hit „Walking In Memphis“. 2010 erarbeitete er eine besondere Hommage an seine Lieblingsstücke aus dem Jahre 1970 und interpretierte diese in einer einzigartigen und intensiven Zusammenarbeit mit dem Top-Produzenten John Leventhal (u. a.Johnny Cash, Joan Osborne, Michelle Branch). Und so entstand ein spannender und kreativer Prozess für alle Beteiligten in persönlicher Runde, in der Titel von Cat Stevens, John Lennon, Creedence Clearwater Revival, Van Morrison oder Paul McCartney neu entdeckt werden. „Listening Booth: 1970“ ist der Soundtrack seines Lebens.
"Listening Booth: 1970 also stands as a remarkable testament to the groundbreaking songwriting and vastly different musical styles that emerged that year. From Smokey Robinson’s “Tears of a Clown” to Simon and Garfunkel’s “Only Living Boy in New York,” “The Letter” (made popular by Joe Cocker), Bread’s “Make It With You,” John Lennon’s “Look At Me,” Paul McCartney’s “Maybe I’m Amazed” and Cat Stevens’ “Wild World,” 1970 remains one of the most influential in music even 40 years later, a rare moment in time when a single was as powerful as an LP.
Listening Booth: 1970 was recorded in the spirit of Bonnie Raitt’s Nick of Time and Alison Krauss / Robert Plant’s Raising Sand, where brilliant songwriters took on songs created by others and meticulously deconstructed them until they re-emerged as if they always belonged to them." (larryfire. wordpress. com)
"Ein schönes, leises und sehr persönliches Statement zur musikalischen Vergangenheit." (monstersandcritics. de)
""Listening Booth: 1970" darf man wohl ohne Umschweife als reifes und sensibel durchdachtes Werk feiern. Eine 44 Minuten währende große Freude, und das ganz bestimmt nicht nur für Fans des Musikjahres 1970." (hooked-on-music. de)
"Befreit von der Last des Autoren hört man ihn hier so entspannt singen wie noch nie zuvor. Weniger ist mehr – so das musikalische Konzept in den bewusst sparsam gehaltenen Arrangements. Und fast bei jedem Song auf "Listening Booth" gibt es eine Überraschung. Es ist eine persönliche Freude an der Musik, die sich hier neu vermittelt." (radiobremen. de)
"Cohn transforms songs from artists like Cat Stevens, John Lennon, Paul McCartney, Van Morrison, Smokey Robinson, Paul Simon and many more. These highly personal interpretations have been so creatively and confidently re-imagined, they feel brand new." (timelife. com)
"Cohn has one of rock's most soulful croons – a rich, immediately recognizable tenor that makes these songs his own. By the time the album closes with Creedence's "Long As I Can See the Light," he's taken you from shattered dreams to spiritual deliverance." (rollingstone. com)
"Cohn’s passion for the project is evident from the opening track and his distinctly soulful voice parlays a unique bluesy southern-flavored taste to each track." (thatnashvillesound. com)
"Listening Booth: 1970 also stands as a remarkable testament to the groundbreaking songwriting and vastly different musical styles that emerged that year. From Smokey Robinson’s “Tears of a Clown” to Simon and Garfunkel’s “Only Living Boy in New York,” “The Letter” (made popular by Joe Cocker), Bread’s “Make It With You,” John Lennon’s “Look At Me,” Paul McCartney’s “Maybe I’m Amazed” and Cat Stevens’ “Wild World,” 1970 remains one of the most influential in music even 40 years later, a rare moment in time when a single was as powerful as an LP.
Listening Booth: 1970 was recorded in the spirit of Bonnie Raitt’s Nick of Time and Alison Krauss / Robert Plant’s Raising Sand, where brilliant songwriters took on songs created by others and meticulously deconstructed them until they re-emerged as if they always belonged to them." (larryfire. wordpress. com)
Rezensionen
"Ein schönes, leises und sehr persönliches Statement zur musikalischen Vergangenheit." (monstersandcritics. de)
""Listening Booth: 1970" darf man wohl ohne Umschweife als reifes und sensibel durchdachtes Werk feiern. Eine 44 Minuten währende große Freude, und das ganz bestimmt nicht nur für Fans des Musikjahres 1970." (hooked-on-music. de)
"Befreit von der Last des Autoren hört man ihn hier so entspannt singen wie noch nie zuvor. Weniger ist mehr – so das musikalische Konzept in den bewusst sparsam gehaltenen Arrangements. Und fast bei jedem Song auf "Listening Booth" gibt es eine Überraschung. Es ist eine persönliche Freude an der Musik, die sich hier neu vermittelt." (radiobremen. de)
"Cohn transforms songs from artists like Cat Stevens, John Lennon, Paul McCartney, Van Morrison, Smokey Robinson, Paul Simon and many more. These highly personal interpretations have been so creatively and confidently re-imagined, they feel brand new." (timelife. com)
"Cohn has one of rock's most soulful croons – a rich, immediately recognizable tenor that makes these songs his own. By the time the album closes with Creedence's "Long As I Can See the Light," he's taken you from shattered dreams to spiritual deliverance." (rollingstone. com)
"Cohn’s passion for the project is evident from the opening track and his distinctly soulful voice parlays a unique bluesy southern-flavored taste to each track." (thatnashvillesound. com)
- Tracklisting
Disk 1 von 1 (CD)
- 1 Wild World
- 2 Lookt At Me
- 3 Maybe I'm Amazed
- 4 Make It With You
- 5 The Letter
- 6 Only Living Boy In New York
- 7 After Midnight
- 8 Tears Of A Clown
- 9 Not Matter What
- 10 New Speedway Boogie
- 11 Into The Mystic
- 12 Long As I Can See The Light