Gate Of Hell (Blu-ray & DVD) (UK Import)
Die Blu-Ray wurde als High-Definition-Nachfolger der DVD entwickelt und bietet ihrem Vorläufer gegenüber eine erheblich gesteigerte Datenrate und Speicherkapazität. Auf Blu-Rays können daher Filme mit deutlich besserer Auflösung gespeichert werden und bieten auf entsprechenden Bildschirmen eine enorm hohe Bildqualität. Blu-Ray-Player sind in der Regel abwärtskompatibel zu DVDs, so dass auch diese abgespielt werden können.
DVDDie meisten angebotenen DVDs haben den Regionalcode 2 für Europa und das Bildformat PAL. Wir bieten aber auch Veröffentlichungen aus den USA an, die im NTSC-Format und mit dem Ländercode 1 auf den Markt kommen. Dies ist dann in unseren Artikeldetails angegeben.
(soweit verfügbar beim Lieferanten)
- Japan, 1953
- Bestellnummer: 2633831
- Erscheinungstermin: 3.12.2012
- Serie: Masters of Cinema
-
Genre:
Drama
Spieldauer: 91 Min. - Regie: Teinosuke Kinugasa
- Darsteller: Machiko Kyo, Kazuo Hasegawa, Isao Yamagata
- Filmmusik: Yasushi Akutagawa
- Deutscher Titel: Das Höllentor
- Sprache: Japanisch
- Untertitel: Englisch
During feudal unrest in the 12th century, samurai warrior Moritô (Kazuo Hasegawa) manages to thwart a palace rebellion and save the life of the empress, using loyal subject Lady Kesa (Machiko Kyô) as a decoy. When Moritô is offered anything he should desire as reward, he requests Kesa’s hand in marriage. Informed that she is already married to a fellow samurai (Isao Yamagata), he refuses to withdraw his request, setting in motion a tragic chain of events.
Three decades after the director’s iconic A Page of Madness, Kinugasa’s striking tale of feudal intrigue, political machinations, and erotic obsession won the Grand Prix at Cannes, two Academy Awards for Best Foreign-Language Film and Costume Design, and has since been named by Martin Scorsese as one of the ten greatest colour achievements in world cinema.
Specials
Beautifully restored high-definition master presented in the film’s original aspect ratio, in 1080p on the Blu-ray
Newly translated optional English subtitles
24-PAGE BOOKLET containing a new essay by critic Philip Kemp; vintage writing about the film by Carl Theodor Dreyer; and rare archival imagery