Bryan Ferry Orchestra: The Jazz Age (180g) (Limited Edition)
The Jazz Age (180g) (Limited Edition)
LP
LP (Long Play)
Die gute alte Vinyl - Langspielplatte.
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- Label: BMG Rights, 2012
- Erscheinungstermin: 28.12.2012
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Wenn es jemals einen Popstar und eine Dekade gegeben hat, die zusammenpassen, sind das Bryan Ferry und die "Roaring Twenties". Das Jahrzehnt der Erfindungen, der Dekadenz und des Modernismus. Und Ferry, die Stilikone, der kreative Antreiber mit einer Karriere voller Überraschungen und Innovation - was läge näher?
Bryan Ferry feiert sein 40-jähriges Jubiläum als Soloartist und mit den unvergessenen Roxy Music. Deshalb hat er einige seiner eigenen Kompositionen mit dem Bryan Ferry Orchestra im Stile der 1920er neu aufgenommen.
Angetrieben von seiner Faszination für diese kreative Blütezeit zwischen den Weltkriegen - die man ja auch als "The Jazz Age" bezeichnet - nahm er die Songs als Instrumentals auf.
Die Band besteht zum großen Teil aus der Creme de la Creme der britischen Jazzmusik, die ihm auch schon auf seinem erfolgreichen Tribute an die 30er Jahre, "As Time Goes By", zur Seite stand, darunter auch sein langjähriger Pianist und musikalischer Leiter Colin Good, mit dem Ferry bei den Neuarrangements eng zusammenarbeitete.
"The Jazz Age" ist eine faszinierende Mischung: zeitlose Songs der letzten vier Jahrzehnte, die sich aber anhören, als hätten Louis Armstrong, Bix Beiderbeckes Wolverines oder die Original Dixieland Jazz Band ihre Hände im Spiel. Von "Virginia Plain" bis zu "Slave To Love", "Avalon" oder "Reason Or Rhyme" - keine Phase aus Ferrys schillernder Karriere wird hier ausgelassen. "The Bogus Man", vom 1973er Album "For Your Pleasure", könnte von Duke Ellingtons Cotton Club Band eingespielt worden sein. "Don't Stop The Dance" hört sich an, als hätte der große Don Redman es arrangiert. Bryan Ferry hat einen Soundtrack für all die champagnerseligen Partys geschaffen, die F. Scott Fitzgerald beschrieben hat, aber auch für eine neue Generation.
"The Jazz Age" ist pure, Gatsby-eske Lebensfreude - unwiderstehlich und faszinierend, ein Album voller Überraschungen, auch beim mehrmaligen Hören - und voller Charme. Produziert von Bryan Ferry und Rhett Davies.
If there was ever a musical icon and a decade destined to come together it is Bryan Ferry and the Roaring Twenties. The artist as creative powerhouse with a dazzling career of endless surprise, delight and innovation, and the decade - a time of modernity, decadence and bright young things - all driven on by the thrill of it all.
So what better way to celebrate and mark the 40th year anniversary of Ferry's incredible career as a singer and songwriter, than by rearranging his own compositions and have them performed in a 1920's style by his very own Jazz Orchestra?
It began as an idea, fuelled by Ferry's fascination of that time between the wars known as "The Jazz Age". He decided the songs were to be all completely instrumental reinterpretations.
‘A lot of the music I listen to nowadays is instrumental," he explains "and I wanted to let my songs have a different life, a life without words’.
He put together his very own jazz orchestra comprised of many of the great British jazz players from his past tribute to the 1930’s’, the album ‘As Time Goes By - including his long-term musical director Colin Good, with whom Ferry worked closely on these new arrangements.
The 13 songs have been chosen from 11 albums, from his very first release ‘Roxy Music’ (1972) to his recent solo record ‘Olympia’ (2010).
Bryan Ferry:
“I started my musical journey listening to a fair bit of jazz, mainly instrumental, and from diverse and contrasting periods” explains Ferry.
“I loved the way the great soloists would pick up a tune and shake it up - go somewhere completely different - and then return gracefully back to the melody, as if nothing had happened. This seemed to me to reach a sublime peak with the music of Charlie Parker, and later Ornette Coleman. More recently, I have been drawn back to the roots, to the weird and wonderful music of the 1920s – the decade that became known as The Jazz Age.
After forty years of making records, both in and out of Roxy Music, I thought now might be an interesting moment to revisit some of these songs, and approach them as instrumentals in the style of that magical period - bringing a new and different life to these songs – a life without words.”
(bryanferry. com)
„Das Gesangsmikro bleibt zwar verwaist, doch auch so ist es ein Vergnügen zu hören, wie ,,Virginia Plain", ,,Slave To Love" etc. in Dixieland-Instrumentals à la Bix Beiderbecke und Sidney Bechet verwandelt werden - ganz stilecht im blechernen Schellack-Sound." (Stereo, Januar 2013)
,,Fein arrangiert von Collin Good und konsequent im fast stilechten Schellack-Sound gemischt, ist ,,The Jazz Age" ein ungemein witziger und geistreicher Tribut - eine Hommage an Popmusik und Jazz gleichermaßen." (stereoplay, Februar 2013)
Bryan Ferry feiert sein 40-jähriges Jubiläum als Soloartist und mit den unvergessenen Roxy Music. Deshalb hat er einige seiner eigenen Kompositionen mit dem Bryan Ferry Orchestra im Stile der 1920er neu aufgenommen.
Angetrieben von seiner Faszination für diese kreative Blütezeit zwischen den Weltkriegen - die man ja auch als "The Jazz Age" bezeichnet - nahm er die Songs als Instrumentals auf.
Die Band besteht zum großen Teil aus der Creme de la Creme der britischen Jazzmusik, die ihm auch schon auf seinem erfolgreichen Tribute an die 30er Jahre, "As Time Goes By", zur Seite stand, darunter auch sein langjähriger Pianist und musikalischer Leiter Colin Good, mit dem Ferry bei den Neuarrangements eng zusammenarbeitete.
"The Jazz Age" ist eine faszinierende Mischung: zeitlose Songs der letzten vier Jahrzehnte, die sich aber anhören, als hätten Louis Armstrong, Bix Beiderbeckes Wolverines oder die Original Dixieland Jazz Band ihre Hände im Spiel. Von "Virginia Plain" bis zu "Slave To Love", "Avalon" oder "Reason Or Rhyme" - keine Phase aus Ferrys schillernder Karriere wird hier ausgelassen. "The Bogus Man", vom 1973er Album "For Your Pleasure", könnte von Duke Ellingtons Cotton Club Band eingespielt worden sein. "Don't Stop The Dance" hört sich an, als hätte der große Don Redman es arrangiert. Bryan Ferry hat einen Soundtrack für all die champagnerseligen Partys geschaffen, die F. Scott Fitzgerald beschrieben hat, aber auch für eine neue Generation.
"The Jazz Age" ist pure, Gatsby-eske Lebensfreude - unwiderstehlich und faszinierend, ein Album voller Überraschungen, auch beim mehrmaligen Hören - und voller Charme. Produziert von Bryan Ferry und Rhett Davies.
Product Information
If there was ever a musical icon and a decade destined to come together it is Bryan Ferry and the Roaring Twenties. The artist as creative powerhouse with a dazzling career of endless surprise, delight and innovation, and the decade - a time of modernity, decadence and bright young things - all driven on by the thrill of it all.
So what better way to celebrate and mark the 40th year anniversary of Ferry's incredible career as a singer and songwriter, than by rearranging his own compositions and have them performed in a 1920's style by his very own Jazz Orchestra?
It began as an idea, fuelled by Ferry's fascination of that time between the wars known as "The Jazz Age". He decided the songs were to be all completely instrumental reinterpretations.
‘A lot of the music I listen to nowadays is instrumental," he explains "and I wanted to let my songs have a different life, a life without words’.
He put together his very own jazz orchestra comprised of many of the great British jazz players from his past tribute to the 1930’s’, the album ‘As Time Goes By - including his long-term musical director Colin Good, with whom Ferry worked closely on these new arrangements.
The 13 songs have been chosen from 11 albums, from his very first release ‘Roxy Music’ (1972) to his recent solo record ‘Olympia’ (2010).
Bryan Ferry:
“I started my musical journey listening to a fair bit of jazz, mainly instrumental, and from diverse and contrasting periods” explains Ferry.
“I loved the way the great soloists would pick up a tune and shake it up - go somewhere completely different - and then return gracefully back to the melody, as if nothing had happened. This seemed to me to reach a sublime peak with the music of Charlie Parker, and later Ornette Coleman. More recently, I have been drawn back to the roots, to the weird and wonderful music of the 1920s – the decade that became known as The Jazz Age.
After forty years of making records, both in and out of Roxy Music, I thought now might be an interesting moment to revisit some of these songs, and approach them as instrumentals in the style of that magical period - bringing a new and different life to these songs – a life without words.”
(bryanferry. com)
Rezensionen
„Das Gesangsmikro bleibt zwar verwaist, doch auch so ist es ein Vergnügen zu hören, wie ,,Virginia Plain", ,,Slave To Love" etc. in Dixieland-Instrumentals à la Bix Beiderbecke und Sidney Bechet verwandelt werden - ganz stilecht im blechernen Schellack-Sound." (Stereo, Januar 2013)
,,Fein arrangiert von Collin Good und konsequent im fast stilechten Schellack-Sound gemischt, ist ,,The Jazz Age" ein ungemein witziger und geistreicher Tribut - eine Hommage an Popmusik und Jazz gleichermaßen." (stereoplay, Februar 2013)
- Tracklisting
Die Hörproben gehören zum Artikel Emeli Sande &The Bryan Ferry Orchestra: The Jazz Age (CD). Das Tracklisting kann bei diesem Artikel ggf. abweichen.
LP
- 1 Do The Strand
- 2 Love Is The Drug
- 3 Don't Stop The Dance
- 4 Just Like You
- 5 Avalon
- 6 The Bogus Man
- 7 Slave To Love
- 8 This Is Tomorrow
- 9 The Only Face
- 10 I Thought
- 11 Reason Or Rhyme
- 12 Virginia Plain
- 13 This Island Earth