Franco Alfano: Cyrano de Bergerac on Blu-ray Disc
Cyrano de Bergerac
Placido Domingo, Sondra Radvanovsky, Arturo Chacon-Cruz, Carmelo Corrado Caruso, Orquestra de la Comunitat Valenciana, Patrick Fournillier
Blu-ray Disc
Blu-Ray Disc
The Blu-Ray was developed as a high-definition successor to the DVD and offers a significantly increased data rate and storage capacity compared to its predecessor. Blu-Rays can therefore store movies with significantly better resolution and offer enormously high picture quality on corresponding screens. Blu-Ray players are usually backward compatible with DVDs, so that they can also be played.
Currently not available.
Let our eCourier notify you if the product can be ordered.
Let our eCourier notify you if the product can be ordered.
- Mitschnitt aus dem Palau de les Arts "Reina Sofia" Valencia, Regie: Michal Znaniecki
- Laufzeit:
- 141 Min.
- Sound Format:
- stereo / DTS-HD 5.1
- Picture:
- 16:9 (NTSC)
- Subtitles:
- Englisch, Französisch
- Artists:
- Placido Domingo, Sondra Radvanovsky, Arturo Chacon Cruz, Carmelo Corrado Caruso, Orquestra de la Comunitat Valenciana, Patrick Fournillier
- Label:
- Naxos, 2007
- Age release:
- FSK (volunteer German film censoring) approved as of 0 years
- UPC/EAN:
- 0730099000567
- Release date:
- 2.5.2011
Similar Articles
Das bekannteste Werk des Italieners Franco Alfano dürfte wohl sein Finale für Puccinis unvollendete Oper Turandot sein. Doch Alfano schrieb noch viele andere eigenständige Opern wie die vorliegende Cyrano de Bergerac, zu der Henri Cain das Libretto nach dem gleichnamigen Drama von Edmond Rostand verfasste. Die bewegende Geschichte über romantische Missverständnisse, verwegene Angeberei und herzerweichende Gefolgschaft, in der der redegewandte Cyrano sich ob der Größe seiner Nase unfähig sieht, seiner Angebeteten Roxane seine Liebe zu gestehen. So leiht Bergerac dem hübschen Dummkopf Christian sein poetisches Talent, damit dieser Roxane den Hof machen kann.
While best known today for having composed the ending to Puccini's unfinished Turandot, Franco Alfano wrote some dozen operas, including Cyrano de Bergerac (1936) with a libretto by Henri Cain based on Edmond Rostand's drama of the same name. It is a moving tale of romantic misunderstanding, swashbuckling bravado and heartbreaking loyalty, in which the eloquent Cyrano feels unable to express his love for Roxane because of his famously protuberant nose-except on behalf of his handsome but inarticulate friend, Christian. When Domingo and Radvanovsky sang Cyrano and Roxane at New York's Metropolitan Opera, Andante magazine wrote: "Incredibly, Cyrano is his 121st role. And it suits him splendidly...Soprano Sondra Radvanovsky was luminous as Roxane, her passionate outbursts showing off her powerful upper register to good effect"."
„Domingo ist ein echtes „Bühnentier“und durchlebt seinen Rollencharakter mit jeder Faser seines Körpers. Patrick Fournillier lässt es im Graben ordentlich knallen und krachen …die Inszenierung von Michal Znaniecki ist gefällig und bietet den Solisten viel Raum für ihr künstlerisches Potential. Ein zusätzliches Lob geht an die interessante und gelungene Kameraführung.“(Das Opernglas)
Product-Information:
While best known today for having composed the ending to Puccini's unfinished Turandot, Franco Alfano wrote some dozen operas, including Cyrano de Bergerac (1936) with a libretto by Henri Cain based on Edmond Rostand's drama of the same name. It is a moving tale of romantic misunderstanding, swashbuckling bravado and heartbreaking loyalty, in which the eloquent Cyrano feels unable to express his love for Roxane because of his famously protuberant nose-except on behalf of his handsome but inarticulate friend, Christian. When Domingo and Radvanovsky sang Cyrano and Roxane at New York's Metropolitan Opera, Andante magazine wrote: "Incredibly, Cyrano is his 121st role. And it suits him splendidly...Soprano Sondra Radvanovsky was luminous as Roxane, her passionate outbursts showing off her powerful upper register to good effect"."
Rezensionen
„Domingo ist ein echtes „Bühnentier“und durchlebt seinen Rollencharakter mit jeder Faser seines Körpers. Patrick Fournillier lässt es im Graben ordentlich knallen und krachen …die Inszenierung von Michal Znaniecki ist gefällig und bietet den Solisten viel Raum für ihr künstlerisches Potential. Ein zusätzliches Lob geht an die interessante und gelungene Kameraführung.“(Das Opernglas)