Brass Quintet München - Parable
Brass Quintet München - Parable
Mit Werken von:
Eugene Bozza (1905-1991)
, Leonard Bernstein (1918-1990)
, Vincent Persichetti (1915-1987)
, Witold Lutoslawski (1913-1994)
Mitwirkende:
Andre Previn
Super Audio CD
SACD (Super Audio CD)
Die SACD verwendet eine höhere digitale Auflösung als die Audio-CD und bietet außerdem die Möglichkeit, Mehrkanalton (Raumklang) zu speichern. Um die Musik in High-End-Qualität genießen zu können, wird ein spezieller SACD-Player benötigt. Dank Hybrid-Funktion sind die meisten in unserem Shop mit "SACD" gekennzeichneten Produkte auch auf herkömmlichen CD-Playern abspielbar. Dann allerdings unterscheidet sich der Sound nicht von einer normalen CD. Bei Abweichungen weisen wir gesondert darauf hin (Non-Hybrid).
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Cheetman: A Brass Menagerie
+Bozza: Sonatine
+Bernstein: Dance Suite
+Persichetti: Parable II für Blechbläserquintett op. 108
+Lutoslawski: Mini-Ouvertüre
+Previn: 4 Outings für Blechbläser
+Turner: Ricochet - Tonformat: stereo & multichannel (Hybrid)
- Künstler: Brass Quintet München
- Label: Audite, DDD, 2005
- Bestellnummer: 3703588
- Erscheinungstermin: 1.2.2007
Ausgestattet mit der Neuerung der Ventiltechnik erweiterte sich in der ersten Hälfte des 19. Jahrhunderts der Tonumfang der originären Naturton-Blasinstrumente die ursprünglich simple "Bläserharmonie" konnte schlagartig für vollwertige Solo- und Orchestereinsätze herangezogen werden. Begierig erweiterten die Komponisten der Klassik und Romantik mit dieser Errungenschaft ihre Ausdruckspalette. Dennoch blieb der Virtuosennachwuchs trotz vieler guter, auch prominenter Blechbläser für diese neuen Instrumente zunächst verhältnismäßig rar. Entsprechend zurückhaltend verhielten sich die Komponisten mit Solo- und Kammermusikbeiträgen für dieses Genre. Diese Situation sollte sich erst im 20. Jahrhundert gründlich ändern. Bahnbrechende Erfolge von Solisten und Ensembles belebten den Virtuosennachwuchs. Damit einher ging eine zunehmende Erweiterung des Repertoires weg von Arrangements populärer Werke des Barock und der klassischen Ära hin zu Originalkompositionen. Die vorliegende Werkauswahl des Brass Quintet München gewährt mit Werken von John Cheetham, Eugène Bozza, Vincent Persichetti, Leonard Bernstein, Witold Lutoslawski, André Previn und Kerry Turner einen gleichermaßen interessanten wie unterhaltsamen Einblick in das Repertoire der Moderne. Die erstklassige Zusammensetzung des Ensembles (Hannes Läubin, Trompete - Thomas Kiechle, Trompete - Luiz García, Horn - Thomas Horch, Posaune - Alexander von Puttkamer, Tuba) aus Solobläsern des Bayerischen Rundfunksinfonieorchesters und anderer renommierter deutscher Orchester garantiert höchsten Musikgenuss.
Thanks to new developments in valve technique, the ranges of the original, natural brass instruments were expanded during the first half of the nineteenth century. The customary "brass harmonic sound", originally very simple, was now available at once for fully fledged solos for these instruments within the orchestral context. Classical and romantic composers eagerly expanded their expressive palettes with this new acquisition. Nonetheless, virtuosos of the up-and-coming generation playing these new instruments were relatively rare at first, despite the existence of many good, even prominent brass players. Composers thus wrote correspondingly few solo and chamber works in this genre. This situation underwent a fundamental change during the twentieth century. The trailblazing successes of soloists and ensembles encouraged the development of young talent. This resulted in an increasing expansion of the repertoire, tending away from the arrangement of popular works of the baroque and classical eras and towards the composition of original works. The present selection of compositions by John Cheetham, Eugène Bozza, Vincent Persichetti, Leonard Bernstein, Witold Lutoslawski, André Previn and Kerry Turner, performed by the Brass Quintet München offers an interesting and entertaining glimpse into the modern brass repertoire. This first-class ensemble (Hannes Läubin, trumpet - Thomas Kiechle, trumpet - Luiz García, horn - Thomas Horch, trombone - Alexander von Puttkamer, tuba), made up of solo brass players from the Bavarian Radio Symphony Orchestra and other renowned German orchestras, guarantees musical enjoyment on the very highest level.
Die Münchner erkunden die Werke von Cheetham, Bernstein, Persichetti, Previn und Turner als wahre Kammermusiker detailfreudig und auf Wohlklang bedacht, mit sorgfältigster Phrasierung und raffinierten Nuancen. Keine der klippenreichen Partituren scheint ihnen auch nur die geringste Mühe zu machen. (Pizzicato)
Thanks to new developments in valve technique, the ranges of the original, natural brass instruments were expanded during the first half of the nineteenth century. The customary "brass harmonic sound", originally very simple, was now available at once for fully fledged solos for these instruments within the orchestral context. Classical and romantic composers eagerly expanded their expressive palettes with this new acquisition. Nonetheless, virtuosos of the up-and-coming generation playing these new instruments were relatively rare at first, despite the existence of many good, even prominent brass players. Composers thus wrote correspondingly few solo and chamber works in this genre. This situation underwent a fundamental change during the twentieth century. The trailblazing successes of soloists and ensembles encouraged the development of young talent. This resulted in an increasing expansion of the repertoire, tending away from the arrangement of popular works of the baroque and classical eras and towards the composition of original works. The present selection of compositions by John Cheetham, Eugène Bozza, Vincent Persichetti, Leonard Bernstein, Witold Lutoslawski, André Previn and Kerry Turner, performed by the Brass Quintet München offers an interesting and entertaining glimpse into the modern brass repertoire. This first-class ensemble (Hannes Läubin, trumpet - Thomas Kiechle, trumpet - Luiz García, horn - Thomas Horch, trombone - Alexander von Puttkamer, tuba), made up of solo brass players from the Bavarian Radio Symphony Orchestra and other renowned German orchestras, guarantees musical enjoyment on the very highest level.
Rezensionen
Die Münchner erkunden die Werke von Cheetham, Bernstein, Persichetti, Previn und Turner als wahre Kammermusiker detailfreudig und auf Wohlklang bedacht, mit sorgfältigster Phrasierung und raffinierten Nuancen. Keine der klippenreichen Partituren scheint ihnen auch nur die geringste Mühe zu machen. (Pizzicato)
- Tracklisting
- Details
- Mitwirkende
Disk 1 von 1 (SACD)
A brass menagerie
- 1 John Cheetham: 1. Molto allegro ed energico
- 2 John Cheetham: 2. Lento
- 3 John Cheetham: 3. Scherzando ben ritmico
- 4 John Cheetham: 4. Alla marica
- 5 John Cheetham: 5. Brillante
Sonatine
- 6 Eugene Bozza: 1. Allegro vivo
- 7 Eugene Bozza: 2. Andante ma non troppo
- 8 Eugene Bozza: 3. Allegro vivo
- 9 Eugene Bozza: 4. Largo - Allegro - Allegro vivo
Dance suite
- 10 Leonard Bernstein: 1. Dancisca for Antony
- 11 Leonard Bernstein: 2. Waltz for Agnes
- 12 Leonard Bernstein: 3. Bi-Tango for Misha
- 13 Leonard Bernstein: 4. Two-step for Mr. B.
- 14 Leonard Bernstein: 5. MTV for Jerry
- 15 Vincent Persichetti: Parable 2 für Bläserquintett op. 108
- 16 Witold Lutoslawski: Mini ouverture
Outings für Bläser Nr. 1-4
- 17 Andre Previn: Nr. 1: Moderato, with energy
- 18 Andre Previn: Nr. 2: Blues tempo
- 19 Andre Previn: Nr. 3: Slowly
- 20 Andre Previn: Nr. 4: Vivace
- 21 Kerry Turner: Ricochet
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Brass Quintet München - Parable
EUR 19,99*