Mal Waldron: The Quest
The Quest
CD
CD (Compact Disc)
Herkömmliche CD, die mit allen CD-Playern und Computerlaufwerken, aber auch mit den meisten SACD- oder Multiplayern abspielbar ist.
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- Label: OriginalJazzClassics, 1961
- Erscheinungstermin: 1.7.1991
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+ Eric Dolphy & Booker Ervin
Bereits 1962 schrieb Billboard, dass dieses Album von Waldron, einem von Billie Holidays bevorzugten Pianisten, »zwei Zutaten enthält, die sein tief verwurzeltes Talent zeigen: Melodie und Swing«. Das Sextett ist eine verlockende Mischung aus Avantgarde und Hard Bop und bietet mit Eric Dolphy (Altsaxophon), Booker Ervin (Tenorsaxophon), Ron Carter (Cello), Joe Benjamin (Kontrabass) und Charlie Persip (Schlagzeug) eine gut abgerundete Talentprobe.
Auch nach Jahrzehnten sind Waldrons Kompositionen wie das sentimentale »Duquility« und das eskapistische »Warm Canto« in ihrer bereitwilligen Überwindung von Genre und Erwartungen unerreicht. Derweil ist »Fire Waltz« ein heller, zerebraler Pop-Genuss.
During the Fifties and Sixties, Mal Waldron was an important member of the Prestige recording family: first as a pianist and arranger for many of the innumerable blowing dates; later as a pianist / group leader and composer / arranger on his own dates.
That three of the musicians on this session--Waldron, Dolphy, and Booker Ervin--were at one time associated with Charles Mingus (not necessarily at the same time) is significant. Also, Waldron and Dolphy had been together in the quintet with Booker Little, Richard Davis, and Ed Blackwell that recorded in July 1961 live at the Five Spot.
That album--The Great Concert of Eric Dolphy (Prestige 34002)--contains the first version of Waldron’s “Fire Waltz,” a piece done here. For the reeds (Dolphy is heard on clarinet on “Canto”), the cello of Ron Carter, and Waldron’s diverse, adventurous writing, this album offers much musical food for thought. (concordmusicgroup. com)
Auch nach Jahrzehnten sind Waldrons Kompositionen wie das sentimentale »Duquility« und das eskapistische »Warm Canto« in ihrer bereitwilligen Überwindung von Genre und Erwartungen unerreicht. Derweil ist »Fire Waltz« ein heller, zerebraler Pop-Genuss.
During the Fifties and Sixties, Mal Waldron was an important member of the Prestige recording family: first as a pianist and arranger for many of the innumerable blowing dates; later as a pianist / group leader and composer / arranger on his own dates.
That three of the musicians on this session--Waldron, Dolphy, and Booker Ervin--were at one time associated with Charles Mingus (not necessarily at the same time) is significant. Also, Waldron and Dolphy had been together in the quintet with Booker Little, Richard Davis, and Ed Blackwell that recorded in July 1961 live at the Five Spot.
That album--The Great Concert of Eric Dolphy (Prestige 34002)--contains the first version of Waldron’s “Fire Waltz,” a piece done here. For the reeds (Dolphy is heard on clarinet on “Canto”), the cello of Ron Carter, and Waldron’s diverse, adventurous writing, this album offers much musical food for thought. (concordmusicgroup. com)
- Tracklisting
Disk 1 von 1 (CD)
- 1 Status Seeking
- 2 Duquility
- 3 Thirteen
- 4 We Diddit
- 5 Warm Canto
- 6 Warp And Woof
- 7 Fire Waltz