Luigi Cherubini: Requiem c-moll
Requiem c-moll
Super Audio CD
SACD (Super Audio CD)
Die SACD verwendet eine höhere digitale Auflösung als die Audio-CD und bietet außerdem die Möglichkeit, Mehrkanalton (Raumklang) zu speichern. Um die Musik in High-End-Qualität genießen zu können, wird ein spezieller SACD-Player benötigt. Dank Hybrid-Funktion sind die meisten in unserem Shop mit "SACD" gekennzeichneten Produkte auch auf herkömmlichen CD-Playern abspielbar. Dann allerdings unterscheidet sich der Sound nicht von einer normalen CD. Bei Abweichungen weisen wir gesondert darauf hin (Non-Hybrid).
Derzeit nicht erhältlich.
Lassen Sie sich über unseren eCourier benachrichtigen, falls das Produkt bestellt werden kann.
Lassen Sie sich über unseren eCourier benachrichtigen, falls das Produkt bestellt werden kann.
-
+Marche Funebre (1820)
+Beethoven: Elegischer Gesang op. 118 - Tonformat: stereo & multichannel (Hybrid)
- Künstler: Boston Baroque, Martin Pearlman
- Label: Telarc, DDD, 2006
- Erscheinungstermin: 26.2.2007
Ähnliche Artikel
Produktinfo:
Cherubinis Requiem in C-Moll wurde erstmals anlässlich der Hinrichtung Ludwig des XVI. in der Abtei von St. Denis aufgeführt. Sein Marche Funebre schrieb er 1820 anlässlich eines Gottesdienstes. Derweil komponierte Beethoven seinen Elegischen Gesang zu Beginn einer für ihn schweren Zeit. Nach seiner Hochphase – er hatte bereits alle Symphonien und Concertos geschrieben – war dieser Zeitraum geprägt von Selbstzweifeln. Martin Pearlman und das Boston Baroque gewähren einen umfassenden Einblick in das Seelenleben dieser zwei Komponisten.
Luigi Cherubini's Powerfully Expressive Requiem In C Minor is Centerpiece of New Recording by Martin Pearlman and Boston Baroque
Featuring Beethoven's sublime and transcendent Elegiac Song, Op. 118.
»If I were to write a Requiem, Cherubini's would be my only model.« – Ludwig van Beethoven
Martin Pearlman and Boston Baroque add another and especially rare jewel to their distinguished Telarc discography with the release on January 23, 2007, of Luigi Cherubini's Requiem in C minor (1816), paired with the composer's March funèbre (1820) and Beethoven's Elegiac Song (Elegischer Gesang), Op. 118.
Cherubini's Requiem in C minor, by turns ethereal, highly dramatic and ultimately transcendent, was triumphantly premiered on January 21, 1817, in a memorial concert below the abbey church of St. Denis to commemorate the anniversary of the executions of Louis XVI and Marie Antoinette. The bodies of the long deposed monarchs had been searched for and found a few years earlier and were finally being laid to rest in the crypt of St. Denis. Though held in the highest esteem by many of the greatest composers of his time, this first of Cherubini's two Requiems fell into obscurity by the end of the 19th century. The new recording gives the work a new lease on life and invites listeners who have long treasured – and even helped popularize – the great and varied Requiems by composers such as Mozart, Brahms, Fauré, Verdi and even Britten to discover a deeply satisfying and unjustly neglected masterpiece. (concordmusicgroup. com)
Cherubinis Requiem in C-Moll wurde erstmals anlässlich der Hinrichtung Ludwig des XVI. in der Abtei von St. Denis aufgeführt. Sein Marche Funebre schrieb er 1820 anlässlich eines Gottesdienstes. Derweil komponierte Beethoven seinen Elegischen Gesang zu Beginn einer für ihn schweren Zeit. Nach seiner Hochphase – er hatte bereits alle Symphonien und Concertos geschrieben – war dieser Zeitraum geprägt von Selbstzweifeln. Martin Pearlman und das Boston Baroque gewähren einen umfassenden Einblick in das Seelenleben dieser zwei Komponisten.
Product Information
Luigi Cherubini's Powerfully Expressive Requiem In C Minor is Centerpiece of New Recording by Martin Pearlman and Boston Baroque
Featuring Beethoven's sublime and transcendent Elegiac Song, Op. 118.
»If I were to write a Requiem, Cherubini's would be my only model.« – Ludwig van Beethoven
Martin Pearlman and Boston Baroque add another and especially rare jewel to their distinguished Telarc discography with the release on January 23, 2007, of Luigi Cherubini's Requiem in C minor (1816), paired with the composer's March funèbre (1820) and Beethoven's Elegiac Song (Elegischer Gesang), Op. 118.
Cherubini's Requiem in C minor, by turns ethereal, highly dramatic and ultimately transcendent, was triumphantly premiered on January 21, 1817, in a memorial concert below the abbey church of St. Denis to commemorate the anniversary of the executions of Louis XVI and Marie Antoinette. The bodies of the long deposed monarchs had been searched for and found a few years earlier and were finally being laid to rest in the crypt of St. Denis. Though held in the highest esteem by many of the greatest composers of his time, this first of Cherubini's two Requiems fell into obscurity by the end of the 19th century. The new recording gives the work a new lease on life and invites listeners who have long treasured – and even helped popularize – the great and varied Requiems by composers such as Mozart, Brahms, Fauré, Verdi and even Britten to discover a deeply satisfying and unjustly neglected masterpiece. (concordmusicgroup. com)
Rezensionen
Stereo 06/07: »Die Aufnahme strahlt jene ewige, gelassene Ruhe aus, von der der Beginn des Textes spricht. Der 23-köpfige Chor wirkt stets beherrscht.«- Tracklisting
- Mitwirkende
Disk 1 von 1 (SACD)
- 1 Requiem
- 2 Marche Funebre
- 3 Elegiac Song