Buena Vista Social Club: Buena Vista Social Club
Buena Vista Social Club
CD
CD (Compact Disc)
Herkömmliche CD, die mit allen CD-Playern und Computerlaufwerken, aber auch mit den meisten SACD- oder Multiplayern abspielbar ist.
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- Label: World Circuit, 1997
- Erscheinungstermin: 4.3.2002
Weitere Ausgaben von Buena Vista Social Club
- EUR 179,99* Buena Vista Social Club: Buena Vista Social Club (180g) (45 RPM) 4 LPs, (180g) (45 RPM)
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- EUR 116,99* Buena Vista Social Club: Buena Vista Social Club (25th Anniversary Edition) (2021 remastered) (180g) (Deluxe Bookpack) 2 LPs, (25th Anniversary Edition) (2021 remastered) (180g) (Deluxe Bookpack)
- EUR 37,99* Buena Vista Social Club: Buena Vista Social Club (25th Anniversary Edition) (2021 remastered) (180g) 2 LPs, (25th Anniversary Edition) (2021 remastered) (180g)
- EUR 41,99* Buena Vista Social Club: Buena Vista Social Club (180g) 2 LPs, (180g)
Lassen Sie sich mit dem gleichnamigen Album des Buena Vista Social Club in die pulsierenden Straßen von Havanna entführen - eine fesselnde Reise in das Herz der kubanischen Musik! Dieses zeitlose Meisterwerk wurde 1996 von dem gefeierten Produzenten Ry Cooder aufgenommen und zelebriert die reiche Mischung aus afro-kubanischen Rhythmen und gefühlvollen Melodien, die das Publikum seit Generationen verzaubert haben.
Buena Vista Social Club ist sowohl der Name dieser außergewöhnlichen Gruppe von Musikern als auch des Albums, das 1996 in nur sieben Tagen in Havannas EGREM-Studios aus den 1950er Jahren aufgenommen wurde. Von der ansteckenden Energie von "Chan Chan" bis zur herzlichen Nostalgie von "Dos Gardenias" taucht jeder Titel in die berauschende Mischung aus Son-, Bolero- und Guajira-Stilen ein. Angeführt von legendären Musikern wie Ibrahim Ferrer, Compay Segundo und Omara Portuondo liefert das Ensemble des Buena Vista Social Club ebenso überschwängliche wie intime Auftritte, die das Wesen einer vergangenen Ära einfangen und gleichzeitig eine grenzenlose Leidenschaft für kubanische Musik entfachen.
Der Erfolg des Originalalbums hat die Künstler (darunter Ibrahim Ferrer, Rubén González und Omara Portuondo) zu Superstars gemacht, einen preisgekrönten Film von Wim Wenders inspiriert und dazu beigetragen, Kubas reiches musikalisches Erbe bekannt zu machen. Produziert von Ry Cooder für World Circuit, haben die zeitlose Qualität der Musik und der schiere Elan der Veteranen dafür gesorgt, dass diese Aufnahme als einer der Meilensteine des 20. Jahrhunderts in die Geschichte eingehen wird.
Begeben Sie sich auf eine musikalische Odyssee voller Wärme, Freude und der unwiderstehlichen Anziehungskraft der Nächte von Havanna!
1997 Grammy Award Winner
The original idea behind Buena Vista was to record a collaboration between a number of African and Cuban guitarists. World Circuit’s Nick Gold invited Ry Cooder to participate, having worked together before on Ali Farka Touré’s 1994 Grammy Award–winning Talking Timbuktu. Cooder replied within hours saying he would be there. The Africans failed to make the trip, but recording went ahead anyway.
"Buena Vista Social Club" is both the name given to this extraordinary pool of musicians and the album, recorded in just six days in Havana’s 1950s vintage Egrem studios. The album has an intimate, natural charm that comes from musicians totally at ease with other, sharing a deep passion and understanding for the music and playing a repertoire suggested by themselves. Arrangements and instrumentation were worked out during recording according to the feel of the individual songs, and the vast majority of the performances were recorded "live" in one or two takes.
The oldest musician on the album is the 89-year-old giant of Cuban music, guitarist and vocalist Compay Segundo. According to Cooder, “the whole album turned on Compay. He was the fulcrum, the pivot. He knew all the best songs and the way to do them. Well, he’s been doing them since World War One.” Featured on vocals is 70-year-old Ibrahim Ferrer, a star from the 1950s who was literally called in off the streets on the first day of recording after years of musical inactivity. Also on vocals is the great bolero singer Omara Portuondo, whom Cooder calls “the Edith Piaf of Cuba.” Omara happened to be in the studio lobby and Cooder invited her upstairs to record. On guitar and vocals is Eliades Ochoa, the great country musician who was flown in for these recordings from Santiago in the east of Cuba. On piano is the brilliant Rubén González, veteran of Arsenio Rodríguez’s early 1940s band whom Cooder describes as “the greatest piano soloist I have ever heard in my life.”
These featured musicians are joined by a host of Cuba’s finest players, including Orlando "Cachaíto" López on bass, Manuel "Guajiro" Mirabal on trumpet, and the percussionists from the band Sierra Maestra.
The album includes a wide variety of Cuban styles, from the city sounds of Havana to the country style of Santiago, and the songs cover a range of the Island’s history from "La Bayamesa" written in 1869 to "Chan Chan," a contemporary composition by Compay Segundo.
Buena Vista Social Club ist sowohl der Name dieser außergewöhnlichen Gruppe von Musikern als auch des Albums, das 1996 in nur sieben Tagen in Havannas EGREM-Studios aus den 1950er Jahren aufgenommen wurde. Von der ansteckenden Energie von "Chan Chan" bis zur herzlichen Nostalgie von "Dos Gardenias" taucht jeder Titel in die berauschende Mischung aus Son-, Bolero- und Guajira-Stilen ein. Angeführt von legendären Musikern wie Ibrahim Ferrer, Compay Segundo und Omara Portuondo liefert das Ensemble des Buena Vista Social Club ebenso überschwängliche wie intime Auftritte, die das Wesen einer vergangenen Ära einfangen und gleichzeitig eine grenzenlose Leidenschaft für kubanische Musik entfachen.
Der Erfolg des Originalalbums hat die Künstler (darunter Ibrahim Ferrer, Rubén González und Omara Portuondo) zu Superstars gemacht, einen preisgekrönten Film von Wim Wenders inspiriert und dazu beigetragen, Kubas reiches musikalisches Erbe bekannt zu machen. Produziert von Ry Cooder für World Circuit, haben die zeitlose Qualität der Musik und der schiere Elan der Veteranen dafür gesorgt, dass diese Aufnahme als einer der Meilensteine des 20. Jahrhunderts in die Geschichte eingehen wird.
Begeben Sie sich auf eine musikalische Odyssee voller Wärme, Freude und der unwiderstehlichen Anziehungskraft der Nächte von Havanna!
Product-Information:
1997 Grammy Award Winner
The original idea behind Buena Vista was to record a collaboration between a number of African and Cuban guitarists. World Circuit’s Nick Gold invited Ry Cooder to participate, having worked together before on Ali Farka Touré’s 1994 Grammy Award–winning Talking Timbuktu. Cooder replied within hours saying he would be there. The Africans failed to make the trip, but recording went ahead anyway.
"Buena Vista Social Club" is both the name given to this extraordinary pool of musicians and the album, recorded in just six days in Havana’s 1950s vintage Egrem studios. The album has an intimate, natural charm that comes from musicians totally at ease with other, sharing a deep passion and understanding for the music and playing a repertoire suggested by themselves. Arrangements and instrumentation were worked out during recording according to the feel of the individual songs, and the vast majority of the performances were recorded "live" in one or two takes.
The oldest musician on the album is the 89-year-old giant of Cuban music, guitarist and vocalist Compay Segundo. According to Cooder, “the whole album turned on Compay. He was the fulcrum, the pivot. He knew all the best songs and the way to do them. Well, he’s been doing them since World War One.” Featured on vocals is 70-year-old Ibrahim Ferrer, a star from the 1950s who was literally called in off the streets on the first day of recording after years of musical inactivity. Also on vocals is the great bolero singer Omara Portuondo, whom Cooder calls “the Edith Piaf of Cuba.” Omara happened to be in the studio lobby and Cooder invited her upstairs to record. On guitar and vocals is Eliades Ochoa, the great country musician who was flown in for these recordings from Santiago in the east of Cuba. On piano is the brilliant Rubén González, veteran of Arsenio Rodríguez’s early 1940s band whom Cooder describes as “the greatest piano soloist I have ever heard in my life.”
These featured musicians are joined by a host of Cuba’s finest players, including Orlando "Cachaíto" López on bass, Manuel "Guajiro" Mirabal on trumpet, and the percussionists from the band Sierra Maestra.
The album includes a wide variety of Cuban styles, from the city sounds of Havana to the country style of Santiago, and the songs cover a range of the Island’s history from "La Bayamesa" written in 1869 to "Chan Chan," a contemporary composition by Compay Segundo.
Rezensionen
P. Bickel in Stereo 7/97: "Auf 'Buena Vista Social Club' hatte Ry Cooder durchgängig als Gitarrist und Pro- duzent die Finger im Spiel. Ab und an läßt er dezent hawaiisch gefärbte Blues-Licks aus den Saiten tröpfeln, hält sich jedoch ansonsten mit vornehmem Understate- ment zurück."- Tracklisting
- Mitwirkende
Disk 1 von 1 (CD)
- 1 Chan Chan
- 2 De Camino A La Vereda
- 3 El Cuarto De Tula
- 4 Pueblo Nuevo
- 5 Dos Gardenias
- 6 Y Tu Que Has Hecho?
- 7 Veinte años
- 8 El Carretero
- 9 Candela
- 10 Amor De Loca Juventud
- 11 Orgullecida
- 12 Murmullo
- 13 Buena Vista Social Club
- 14 La Bayamesa